söndag 17 juni 2012

Ny kategori hörni!


Dessa killar = Kärlek ♥

Eftersom jag jämt lyssnar på musik, det är typ något jag verkligen inte klarar mig utan. Har ni också upplevt att direkt när man suttit sig i bilen eller på bussen osv så måste ni ha musik i öronen? Det måste jag typ ha, annars är det så långtråkigt att åka i bilen/bussen. Men det är ju inte bara då jag behöver musik, utan andra tillfällen också tihi!

Så hur som helst (← sitter dessa ord ihop? hm...), första inlägget i det nya kategorin. Kommer uppdateras en gång i veckan, tror jag att jag hade tänkt. För om det skulle ha vart dagligen så anar ni inte hur många videosar jag kommer uppdatera här på bloggen haha!

Men men, denna gång börjar vi iallafall med mina favorit-killar i k-pop'ens värld. För er som inte vet vad k-pop är, tryck här!

Gruppen heter [Big bang], har lyssnat på dom väldigt länge nu. Har hört att dom kallas för en sorts musik inom k-popen "Koreanskt indie-musik", ni kan även kika in 2NE1 som har ungefär samma stil. Dessa två grupper har liksom mer "hårdare" musik eller hur man ska förklara...

Åh jag har en massa andra favorit grupper inom k-popen, verkligen!
Här kan ni få en lista på vilka jag lyssnar mest på:

~Lily Candy's k-pop's lista~           

[Tjejgrupper]:                               [Killgrupper]:

-2NE1                                          -Big bang
-Girls Generation/SNSD                   -Super Junior
-Davichi                                       -Shinee
-Kara                                           -Leessang
-4-minute                                     
-Sistar

Sen är det så att jag lyssnar ju inte bara på k-pop utan också på "Europiskt" 
musik också, därför finns kategorin " ♥ Veckans musik".

Nu fick en ett väldigt långt inlägg med mycket info, tihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar